8+ letölthető meditációs gyakorlatokkal
Segédanyagok az egyes alkalomhoz
Személyre szabott gyakorlási program
6 alkalmas online találkozók a késő délutáni órákban.
Az elménk nagyon jó a problémamegoldásban, de a megnyugvásban már nem annyira. És abban sem túl jó, hogy „együtt legyen azzal, ami van.” Legtöbbször a múltban vagy az elképzelt jövőben tartózkodik, ritkán a jelenben. De miért baj ez?
Azért, mert tele vagyunk olyan gondolatokkal, elménk által gyártott történetekkel, amelyeknek nincs közük ahhoz, ami éppen történik velünk. Viszont annyira azonosulunk velük, hogy befolyásolják a viselkedésünket, a döntéseinket, a viszonyulásunkat önmagunkhoz és másokhoz.
Ha túl sok időt töltünk tervezéssel, problémamegoldással, álmodozással, negatív vagy véletlenszerű gondolatokkal, az nemcsak kimerítő, de nagyobb valószínűséggel tapasztalhatjuk meg a stresszt, a szorongást és a depresszió tüneteit is.
Az éber figyelem (angolul «mindfulness») felüdülést nyújthat a belső gondolatrohamok áradatában, de ehhez gyakorlásra van szükség. A mindfulnesst sokféleképpen fordítjuk magyarra: tudatosság, tudatos jelenlét, éber figyelem. A legelfogadottabb definíciója Jon Kabat Zinntől származik, aki jól ismert szerző és a Massachusettsi Egyetem Stresszcsökkentési Klinikájának alapítója:
A mindfulness „az a tudatosság, amely akkor bontakozik ki, amikor szándékosan és ítélkezésmentesen irányítjuk a figyelmünket a jelen pillanat tapasztalatai felé.”
Kiégés
A tanárok 59%-a számol be kiégésről
Mentális egészség
A tanárok 58%-a azt állítja, hogy nem kielégítő a mentális állapotuk.
Pályaelhagyás
A közoktatásban dolgozó pedagógusok az eddigi legmagasabb arányban mondanak fel.
Már évtizedes kutatások állnak rendelkezésünkre a mindfulness személyes jóllétre gyakorolt előnyeiről, és a legújabb tanulmányok megerősítik a pedagógusokra gyakorolt pozitív hatását.
A pedagógusok jóllétére irányuló kezdeményezések 2022-es metaanalízise megállapította, hogy ez volt az egyetlen olyan beavatkozás, amely tartós változásokat eredményezett a pedagógusok jóllétében, három és öt hónappal a megvalósítás után is.
Íme néhány pozitív hatás, amiben te is részesülhetsz:
A diákok rekordméretű mentális egészségügyi válsággal néznek szembe
A tanulmányi és társadalmi elvárásoknak való megfelelés – és egyszerűen a felnőtté válás, valamint az önismeret, az identitásuk és a különféle kihívásoknak való megfelelés – így együtt nehéz. A mai oktatási környezetben a nyomás azonban messze túlmutat ezeken. A mai diákok közül sokan szembesülnek olyan kihívásokkal, amelyek befolyásolják a figyelem összpontosításának, a nehéz érzelmek szabályozásának, a belső ellenálló képesség kialakításának és az egészséges kapcsolatok kialakításának képességét.
Közel minden harmadik serdülő teljesíti a szorongásos zavar kritériumait 18 éves korára.
A középiskolások közel 40%-a érzi magát magányosnak, és kirekesztettnek.
Napi átlag 9 órát töltenek digitális eszközökkel az amerikai fiatalok az iskolaidőn kívül.
A gyerekek 46%-a átélt életében legalább egyszer kedvezőtleg gyerekkori élményt, traumát.
A CDC középiskolások mentális egészségére vonatkozó felmérése szerint azok a fiatalok, akik kapcsolódnak a tanáraikkal, társaikkal, lényegesen kisebb valószínűséggel számoltak be tartós szomorúságról vagy reménytelenségről (35% vs. 53%); öngyilkossági gondolatokról (14% vs. 26%); vagy kíséreltek meg öngyilkosságot (6% vs. 12%).
A tanulóknak segítségre van szükségük abban, hogy megnyugtassák szorongó idegrendszerüket, támogató kapcsolatokat alakítsanak ki, lelket tápláló élményeket éljenek át és hozzáférjenek egy pozitív tanulási környezethez. A tanárok ideálisak lennének e támogatás nyújtására, de gyakran nincsen eszközük ehhez.
„A pedagógusok képesek azokat a gyógyító interakciókat kínálni a diákoknak, amelyek a mérgező stressz ellenszerét jelentik. És ahogyan a tudomány azt mutatja, hogy a korai csapások halmozott dózisa a legkárosabb, azt is mutatja, hogy a gyógyító, gondoskodó interakciók halmozott dózisa a leggyógyítóbb."
Dr. Burke Harris, traumakutató és gyermekorvos
Gonda Irén
Nagyon nagy lelkesedéssel vetettem bele magam a Mindfulness tanfolyamba, mert szerettem volna módszertanilag is megújulni, ismeretekkel gazdagodni, illetve a nagyfokú stressz által olyan élethelyzetbe kerültem, amelyben elakadtam. Ezek a reményeim a négy hét alatt valóra is váltak, hiszen az életminőségem is javult, illetve a gondolkodásomban is változás állt be.
A mai felgyorsult világban a rengeteg információ özönében kell egy kis csendes „zug”, ahol megállhatunk egy kicsit, lecsendesíthetjük a külvilág „zajait” és szeretetteljes kedvességgel fordulhatunk magunk, majd ezáltal és ez után mások felé is. A tanfolyam elvégzése után, s hiszem, hogy a gyakorlással még inkább kiegyensúlyozottabb, teljesebb életet leszünk képesek élni. (Legalábbis én ezt tapasztaltam a tanfolyam egy hónapja alatt, s után.)
Mivel gyerekekkel, felnőttekkel dolgozom, a módszerek gyakorlati hatása azonnal érzékelhető, megtapasztalható. Ez óriási sikerélmény, ami láncreakciót indít el, hogy újra és újra átéljem. A tudatosságot beépítve egy minőségibb életet élhetek. A kevesebb stressz, több énidő, a nagyobb odafigyelés az elvégzett munka minőségén is látszik, legyen az munkahelyi vagy otthoni feladat. A kapcsolataimat harmonikusabbá, érzelmileg stabilabbá teszi. Nem „veszek el” a gyorsuló idő sodrásában. Segíteni tudok magamnak. Ha jobban vagyok, az a környezetemben élőkre is pozitívan hat.
Erika
Lázár Emőke
Csaba
A Mindfulness tanfolyamnak köszönhetően olyan könnyen elsajátítható módszereket ismerhettem meg, amik már néhány nap gyakorlása után is látványos eredményeket hoztak. Bár korábban is alkalmaztam már különféle meditációkat, azokat jóval kötöttebbnek éreztem, ezért egy idő után el is hagytam a napi/heti szintű gyakorlásukat. A tanfolyam során elsajátított egyszerű és egyben nagyszerű elvek szinte már az első alkalom után egy régóta nem tapasztalt nyugalmi állapotba hoztak engem.
Nóra
Mindenképpen ajánlom ezt a tanfolyamot azoknak, akik úgy érzik, egy ideje elvesztették az egyensúlyt a munkájuk és a magánéletük között. Akik jelen pillanatban nem látják, hogyan tovább, vagy akik már régóta megfeledkeztek arról, hogy kik is ők, mit is akarnak, vagy mire lenne szükségük. Ez a tanfolyam kedvesen, szeretetteljesen segít abban, hogy újra visszataláljunk önmagunkhoz és jobban odafigyeljünk belső igényeinkre, vágyainkra.
Andrea
Barabás Renáta, mesterkotató
A képzés létszáma korlátozott (kevesebb mint 2 hely maradt). A találkozók online formában lesznek az alábbi délutáni időpontokban:
munka és szervezet szakpszichológus, mindfulness tanár, a Boldogságóra Mindfulness Program fejlesztője és tanára
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000760
Alapítási engedély nyilvántartási száma: A/13020/2023
Az űrlap kitöltése egyszerű, gyorsan végig tudsz menni rajta. Kérünk, hogy arra figyelj, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat.
Ha másnak szánod a képzést, akkor kérlek írd le a nevét és az e-mail címét is!
Pár percen belül levelet fogsz kapni a megadott e-mail címedre, ahová kiküldjük a díjbekérőt az utaláshoz szükséges adatokkal.
Ha azt az opciót választottad, hogy akkreditációval szeretnéd a képzést, a levélben megtalálod a szerződést, a tájékoztatót és az akkreditációs bejelentő elektronikus adatlapot.
A díj beérkezésekor visszaigazolást kapsz e-mailben, amiben megtalálod a vásárlásoddal kapcsolatos további részleteket.
A számlát automatikusan az általad megadott számlázási információk alapján generálja rendszerünk, ezért ügyelj rá, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat. Az elektronikus számlát ugyanúgy el tudod számolni a cégedben, mint bármilyen papíralapú számlát.
Ha felmerült benned bármilyen kérdés, amire ezen az oldalon nem kaptál választ, akkor írj nekünk e-mailt az iroda@mentalfocus.hu címre, vagy hívj minket a +36 70 635 3250 telefonszámon, hétfőtől péntekig 9:00-16:00 óra között.
Óraszáma: 30 ÓRA
JELENTKEZÉS FELTÉTELE:
Bármely pedagógus szakképzettség
Felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak (pl.: dajka, pedagógiai felügyelő, gyermek és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai asszisztens)
A képzésre történő jelentkezés után minden résztvevővel zoom felületen vagy telefonon történő fél órás személyes interjúra kerül sor az előzetes tudásmérés és ismerkedés céljából. 30 órás képzés 4 (vagy 6) egymást követő hét alatt valósul meg, hetenként egy napon csatlakozva a képzővel online kontakt vagy személyes kontakt formában. A kontakt napok az aktuális képzésnél megjelölt időpontokban kerülnek megtartásra.
óvodapedagógusok, általános iskolában, gimnáziumban, szakgimnáziumban, szakiskolában, alapfokú művészeti iskolában, kollégiumban, pedagógiai szakszolgálati intézményben, pedagógiai-szakmai szolgáltatás nyújtó intézményben, többcélú intézményben dolgozó pedagógusok
A képzés egy reflexiós levél megírásával zárul. A résztvevőknek egy 3000-6000 karakter terjedelmű reflektív szöveges beszámolót szükséges készíteniük. Továbbá készítse el a személyes mindfulness gyakorlási tervét egy hetes időszakra.
A tanúsítvány kiadásának feltétele: 100%-os részvétel és a A reflexiós levél és a személyes mindfulness gyakorlási terv elkészítésének és elküldése a tanfolyam zárónapját követő 1 héten belül.
A 2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről, a 2011. évi CXII. Törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, valamint Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet előírásainak eleget téve ezúton tájékoztatjuk az Ön által megadott személyes adatok kezeléséről.
1. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének időpontjáig
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésbe való bekapcsolódás
Adatkezelés jogalapja: Képző jogos érdeke
Adatkezelés időtartama: Jelentkezési lap kitöltésének/képzési igény jelzésének napjától a Felnőttképzési szerződéskötés napjáig, illetve visszavonásig.
Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy legmagasabb iskolai végzettségével, szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével kapcsolatosak.
2. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig**
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésen való részvétel és utókövetés
Adatkezelés jogalapja: Jogszabályi felhatalmazás (2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről 21.§)
Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig.
Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten, illetve jelen dokumentumon szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével és a képzés elvégzésével, illetve a képzés elvégzése hiányában a képzésből történő kilépésével, a képzés során történő értékelésével és minősítésével, a képzéssel összefüggő fizetési kötelezettségeivel és az igénybe vett képzési hitellel kapcsolatosak.
– Az adatok statisztikai célra felhasználhatók és statisztikai célú felhasználásra személyazonosításra alkalmatlan módon átadhatók, továbbá a Központi Statisztikai Hivatal részére statisztikai célra egyedi azonosításra alkalmas módon térítésmentesen átadhatók és felhasználhatók.
** Az adatkezelés jogszabályi kötelezettség, nem választható, ha nem járul hozzá adatai kezeléséhez, nem lehet képzésbe beiratkozni.
3. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától és az adatok keletkezésétől számított 8-ik év utolsó napja után
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzés utókövetése, új képzési ajánlatok, képzésben résztvevők „garanciális” ügyintézése
Adatkezelés jogalapja: Felnőttképző jogos érdeke
Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napja után – visszavonásig.
Adatok köre: 1-es és 2-es pontban szereplő személyes adatok.
Adatai részünkre történő átadásával/megküldésével hozzájárul azok fentiek szerinti kezeléséhez. Hozzájárulását bármikor módosíthatja, visszavonhatja az 1. és 3. pont esetében.