Mindfulness tanfolyam pedagógusoknak

Akkreditált továbbképzés a pedagógusok lelki jóllétéért

A tanfolyamot olyan pedagógusok számára hoztuk létre, akik többet szeretnének megtudni arról, hogy mi is az a mindfulness, hogyan lehet jótékony hatással az életükre, a munkájukra, a diákokkal való kapcsolatukra. A tanfolyam célja, hogy a pedagógusok sajátélményt szerezzenek a mindfulness-szel kapcsolatban, bevezessék annak gyakorlását az életükbe, és az óráikba.

8+ letölthető meditációs gyakorlatokkal

Segédanyagok mind a 4 alkalomhoz

Személyre szabott gyakorlási program

4×8 órás online és/vagy személyes találkozóval.

Mi az a mindfulness?

Az elménk nagyon jó a problémamegoldásban, de a megnyugvásban már nem annyira. És abban sem túl jó, hogy „együtt legyen azzal, ami van.” Legtöbbször a múltban vagy az elképzelt jövőben tartózkodik, ritkán a jelenben. De miért baj ez?

Azért, mert tele vagyunk olyan gondolatokkal, elménk által gyártott történetekkel, amelyeknek nincs közük ahhoz, ami éppen történik velünk. Viszont annyira azonosulunk velük, hogy befolyásolják a viselkedésünket, a döntéseinket, a viszonyulásunkat önmagunkhoz és másokhoz.

Ha túl sok időt töltünk tervezéssel, problémamegoldással, álmodozással, negatív vagy véletlenszerű gondolatokkal, az nemcsak kimerítő, de nagyobb valószínűséggel tapasztalhatjuk meg a stresszt, a szorongást és a depresszió tüneteit is.

Az éber figyelem (angolul «mindfulness») felüdülést nyújthat a belső gondolatrohamok áradatában, de ehhez gyakorlásra van szükség. A mindfulnesst sokféleképpen fordítjuk magyarra: tudatosság, tudatos jelenlét, éber figyelem. A legelfogadottabb definíciója Jon Kabat Zinntől származik, aki jól ismert szerző és a Massachusettsi Egyetem Stresszcsökkentési Klinikájának alapítója:

A mindfulness „az a tudatosság, amely akkor bontakozik ki, amikor szándékosan és ítélkezésmentesen irányítjuk a figyelmünket a jelen pillanat tapasztalatai felé.”

Tudományosan bizonyított hatásai

Az elmúlt 30 évben az idegtudomány, a pszichológia és az orvostudomány területén végzett kutatások számos előnyét dokumentálták az éber figyelem gyakorlásának.

Segít elengedni régi, káros szokásokat

A mindfulness gyakorlása növeli a tudatosságot a kiváltó okok, a megszokott minták és a kiváltó okokra adott automatikus reakciók (mint például a dohányzás, a túlevés, az alkohol- vagy drogfogyasztás) tekintetében. Segít abban, hogy képesek legyünk megfigyelni a helyzeteket, tapasztalatokat, és kialakítani egészségesebb és kevésbé impulzív válaszreakciót rájuk.

Segít depresszió esetén

Több hivatalos szervezet is ajánlja a mindfulness-t megelőzési módszerként visszatérő depressziós tünetek esetén. A kutatások ugyanis kimutatták, hogy a mindfulness 50%-kal csökkentheti a jövőbeli klinikai depresszió kockázatát azoknál az embereknél, akik már többször voltak depressziósak; hatékonysága az antidepresszáns gyógyszerekéhez hasonló.

Segít fókuszálni a figyelmet

A mindfulness számos kontextusban bizonyítottan javítja a tartós figyelmet, a tanulást és a teljesítményt. A mindfulness hatását a munkahelyi teljesítmény tekintetében vizsgálták, és felismerték, hogy a mindfulness fokozza a kognitív rugalmasságot és elősegíti azokat a végrehajtó funkciókat, amelyek szükségesek a feladatok elvégzéséhez, és kiemeli a teljesítmény szempontjából fontos tulajdonságokat.

Segít csökkenteni a krónikus fájdalmakat

A mindfulness hozzájárul a fizikai jóléthez, és hatékony kiegészítő gyakorlat a legkülönbözőbb egészségügyi állapotok kezelése során. Ezek közé tartozik a rák, a krónikus fájdalom, az asztma, a cukorbetegség, a fibromyalgia, a gyomor-, és bélrendszeri rendellenességek, a szívbetegségek és a magas vérnyomás. További tanulmányok az immunrendszerre, a szív- és érrendszerre, valamint az endokrin rendszerre gyakorolt pozitív hatásokat is kimutatták.

Segít csökkenteni a szorongás tüneteit

A mindfulness meditációk hatásosnak bizonyultak a különböző szorongásos zavarok kezelésében, mint például a pánikbetegség és a szociális szorongás tüneteinek és fenntartó tényezőinek csökkentésében. A mindfulness gyakorlatok növelik a negatív eseményekkel való megküzdés képességét, csökkentik az önmagunkra irányuló figyelmet és a negatív önhiedelmeket, amelyek a szorongás kiváltói lehetnek.

Segít a jobb problémamegoldásban

A mindfulness intuitívabb, produktívabb és kreatívabb válaszreakciókat tesz lehetővé az új kihívásokra. Amikor tudatossággal éljük az életünket, nyitottak vagyunk a meglepetésekre, a jelen pillanatra fókuszálunk, érzékenyek vagyunk az események belső jelentésére, és a problémamegoldásban tisztábban látjuk a kiutat.

Segít csökkenteni a stresszt

A stressz normális reakció az élet eseményeire, de egy bizonyos ponton túl a stressz már nem hasznos, hanem kárt okoz a szervezetben, a hangulatban, a hatékonyságban és az életminőségben. A mindfulness bizonyítottan csökkenti a stresszre adott fizikai és pszichológiai reakciókat, beleértve a túlzott belső feszültséget és az érzelmi reakciókészséget.

Segít javítani a kapcsolatainkat

Azok az emberek, akik gyakorolják a mindfulness-t, jobban ki tudják fejezni magukat, kevésbé reagálnak hevesen a párkapcsolati konfliktusokra, és kevésbé hajlamosak negatívan gondolkodni partnerükről konfliktus esetén. A házastársi kapcsolatban és a szülői szerepvállalásban növeli az empátiát és elősegíti az érzelmek feldolgozását.

A pedagógusoknak elképesztő mennyiségű nehézséggel kell szembenézniük

Stressz
A pedagógusok 61%-a érzi magát túlterheltnek a stressztől

Kiégés

A tanárok 59%-a számol be kiégésről

Mentális egészség

A tanárok 58%-a azt állítja, hogy nem kielégítő a mentális állapotuk.

Pályaelhagyás

A közoktatásban dolgozó pedagógusok az eddigi legmagasabb arányban mondanak fel.

Mindfulness gyakorlatok hatása pedagógusokra:

Már évtizedes kutatások állnak rendelkezésünkre a mindfulness személyes jóllétre gyakorolt előnyeiről, és a legújabb tanulmányok megerősítik a pedagógusokra gyakorolt pozitív hatását.

A pedagógusok jóllétére irányuló kezdeményezések 2022-es metaanalízise megállapította, hogy ez volt az egyetlen olyan beavatkozás, amely tartós változásokat eredményezett a pedagógusok jóllétében, három és öt hónappal a megvalósítás után is.

Íme néhány pozitív hatás, amiben te is részesülhetsz:

Segít jobban megérteni saját érzelmeidet

Ha felismerjük az érzelmi és gondolati mintázatainkat, jobban tudjuk szabályozni azokat, kevesebb lehetőség van arra, hogy az érzelmeink elárasszanak, és úgy cselekedjünk. Ha tudatosak vagyunk az érzelmeinkre, egyre ritkábban működünk az automatizmusok szintjén.

Segít teljesebben átélni a pillanatot

A hétköznapokban talán nem fordítasz elég figyelmet az olyan pillanatokra, amikor valami örömteli történik az osztályban- egy-egy jó teljesítmény, vagy közös élmény, egy-egy kedves szó, vagy nagy nevetés a diákokkal. Pedig az összetartozás élményének megtapasztalásához hozzásegít, ha ezeket is észrevesszük, és elismerjük. A mindfulness gyakorlása ehhez is hozzájárul.

Támogatja a hatékony kommunikációt

Azzal, hogy befelé tekintünk, észrevesszük esetleges negatív kommunikációs szokásainkat, megnyílik a tér, hogy változtassunk azokon olyan irányban, ami a saját és környezetünk megelégedésére is szolgál.

Segít kezelni a nehéz tanulókat

Az ítélkezésmentesség és nyitottság fejlesztésével megláthatjuk a zavaró diákok viselkedése mögötti mozgatórugókat, okokat, ez a megértés segít az elfogadásban és a bizalmon alapuló, gördülékenyebb együttműködésben

Segít a pozitív munkakörnyezet és tanulási környezet kialakításában

A tudatos kommunikációval, a tudatos viselkedéssel egyértelmű elvárásokat tudunk megfogalmazni, és ki tudjuk alakítani a határainkat.

Segít közösséget építeni

A nyugodt megértés és tudatosság támogat téged abban, hogy a lehető legjobb önmagad legyél, és a legjobbat hozd ki a diákokból.

Segít megerősíteni a diákokkal való kapcsolatunkat

Azzal, hogy erősítjük a figyelem képességét, odafigyelünk diákjainkra, megteremthetjük azt a bizalmi légkört, amiben mi is és a gyerekek is jól érzik magukat, és fontosnak, értékesnek érzik magukat- a gyerekek akkor érzik a pedagógussal való kapcsolatot pozitívnak, ha azt tapasztalják, hogy a pedagógus figyel rájuk, látja őket, és értékeli őket.

Segít kezelni a minket ért stresszt, segít lelassulni

Megtanulhatjuk az önmagunkkal való együttérzés fontosságát, annak a fontosságát, hogy időnként megálljunk, és megkérdezzük magunktól, „Mire van most szükségem?” ”Mire van most szüksége a diákjaimnak?”- megtaníthat minket türelmesnek lenni, és megfelelően időzíteni a szüneteket.

A tanfolyamon tanultakat a diákjaidnak is tovább adhatod!

De miért érdemes mindfulness gyakorlatokat végezni a diákokkal?​

A diákok rekordméretű mentális egészségügyi válsággal néznek szembe

A tanulmányi és társadalmi elvárásoknak való megfelelés – és egyszerűen a felnőtté válás, valamint az önismeret, az identitásuk és a különféle kihívásoknak való megfelelés – így együtt nehéz. A mai oktatási környezetben a nyomás azonban messze túlmutat ezeken. A mai diákok közül sokan szembesülnek olyan kihívásokkal, amelyek befolyásolják a figyelem összpontosításának, a nehéz érzelmek szabályozásának, a belső ellenálló képesség kialakításának és az egészséges kapcsolatok kialakításának képességét.

Szorongás

Közel minden harmadik serdülő teljesíti a szorongásos zavar kritériumait 18 éves korára.

Elszigetelődés

A középiskolások közel 40%-a érzi magát magányosnak, és kirekesztettnek.

Zaklatottság

Napi átlag 9 órát töltenek digitális eszközökkel az amerikai fiatalok az iskolaidőn kívül.

Trauma

A gyerekek 46%-a átélt életében legalább egyszer kedvezőtleg gyerekkori élményt, traumát.

A CDC középiskolások mentális egészségére vonatkozó felmérése szerint azok a fiatalok, akik kapcsolódnak a tanáraikkal, társaikkal, lényegesen kisebb valószínűséggel számoltak be tartós szomorúságról vagy reménytelenségről (35% vs. 53%); öngyilkossági gondolatokról (14% vs. 26%); vagy kíséreltek meg öngyilkosságot (6% vs. 12%).

A tanulóknak segítségre van szükségük abban, hogy megnyugtassák szorongó idegrendszerüket, támogató kapcsolatokat alakítsanak ki, lelket tápláló élményeket éljenek át és hozzáférjenek egy pozitív tanulási környezethez. A tanárok ideálisak lennének e támogatás nyújtására, de gyakran nincsen eszközük ehhez.

„A pedagógusok képesek azokat a gyógyító interakciókat kínálni a diákoknak, amelyek a mérgező stressz ellenszerét jelentik. És ahogyan a tudomány azt mutatja, hogy a korai csapások halmozott dózisa a legkárosabb, azt is mutatja, hogy a gyógyító, gondoskodó interakciók halmozott dózisa a leggyógyítóbb."

Mire számíthatsz a tanfolyamtól?

Pontosan hogyan zajlik a tanfolyam?

Mikor lesznek a találkozók?

Hamarosan elérhetőek lesznek a januári képzések!

Online képzés MT1

A találkozók online formában lesznek az alábbi időpontokban:

OKTATÓK

Bagdi Bella

pszichológus, mindfulness tanár, a Boldogságóra program elindítója és szakmai vezetője, a Boldogságóra Mindfulness Program fejlesztője és tanára

Babos Barbara

munka és szervezet szakpszichológus, mindfulness tanár, a Boldogságóra Mindfulness Program fejlesztője és tanára

MENNYIBE KERÜL?

Az akkreditált képzés díja:

49.000 Ft

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000760

Alapítási engedély nyilvántartási száma: A/13020/2023

A díj tartalmazza:

  • az előzetes fél órás egyéni interjút (ZOOM vagy telefonos beszélgetés)
  • összesen 30 óra vezetett csoportos foglalkozást
  • gyakorlási program, letölthető hanganyag és jegyzet az otthoni önálló gyakorláshoz
  • tanúsítványt a saját élményű tanfolyam elvégzéséről

 

JELENTKEZÉS

TEENDŐID:

​​1. Töltsd ki az adataidat

​Az űrlap kitöltése egyszerű, gyorsan végig tudsz menni rajta. Kérünk, hogy arra figyelj, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat.

Ha másnak szánod a képzést, akkor kérlek írd le a nevét és az e-mail címét is!

​2. Nyomd meg a ‘Rendelés véglegesítése’ gombot

​​Pár percen belül levelet fogsz kapni a megadott e-mail címedre, ahová kiküldjük a díjbekérőt az utaláshoz szükséges adatokkal.

Ha azt az opciót választottad, hogy a képzés díjának egy részét más fizeti, akkor pár napon belül felkeresünk telefonon vagy e-mailen, hogy egyeztessük a részleteket.

​3. Kész is vagy!

A díj beérkezésekor visszaigazolást kapsz e-mailben, amiben megtalálod a vásárlásoddal kapcsolatos további részleteket.

Rendelésedről elektronikus számlát állítunk ki!

A számlát automatikusan az általad megadott számlázási információk alapján generálja rendszerünk, ezért ügyelj rá, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat. Az elektronikus számlát ugyanúgy el tudod számolni a cégedben, mint bármilyen papíralapú számlát.

​​Kérdésed van? Segítünk!

​Ha felmerült benned bármilyen kérdés, amire ezen az oldalon nem kaptál választ, akkor írj nekünk e-mailt az iroda@mentalfocus.hu címre, vagy hívj minket a +36 70 635 3250 telefonszámon, hétfőtől péntekig 9:00-16:00 óra között.

A képzés részletei

A TOVÁBBKÉPZÉS IDŐTARTAMA

Óraszáma: 30 ÓRA

ALAPÍTÁSI ENGEDÉLY NYILVÁNTARTÁSI SZÁMA:

A/13020/2023

JELENTKEZÉS FELTÉTELE:

Bármely pedagógus szakképzettség

Felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak (pl.: dajka, pedagógiai felügyelő, gyermek és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai asszisztens)