8+ letölthető meditációs gyakorlatokkal
Segédanyagok az egyes alkalomhoz
Személyre szabott gyakorlási program
6 alkalmas online találkozók a késő délutáni órákban.
Az elménk nagyon jó a problémamegoldásban, de a megnyugvásban már nem annyira. És abban sem túl jó, hogy „együtt legyen azzal, ami van.” Legtöbbször a múltban vagy az elképzelt jövőben tartózkodik, ritkán a jelenben. De miért baj ez?
Azért, mert tele vagyunk olyan gondolatokkal, elménk által gyártott történetekkel, amelyeknek nincs közük ahhoz, ami éppen történik velünk. Viszont annyira azonosulunk velük, hogy befolyásolják a viselkedésünket, a döntéseinket, a viszonyulásunkat önmagunkhoz és másokhoz.
Ha túl sok időt töltünk tervezéssel, problémamegoldással, álmodozással, negatív vagy véletlenszerű gondolatokkal, az nemcsak kimerítő, de nagyobb valószínűséggel tapasztalhatjuk meg a stresszt, a szorongást és a depresszió tüneteit is.
Az éber figyelem (angolul «mindfulness») felüdülést nyújthat a belső gondolatrohamok áradatában, de ehhez gyakorlásra van szükség. A mindfulnesst sokféleképpen fordítjuk magyarra: tudatosság, tudatos jelenlét, éber figyelem. A legelfogadottabb definíciója Jon Kabat Zinntől származik, aki jól ismert szerző és a Massachusettsi Egyetem Stresszcsökkentési Klinikájának alapítója:
A mindfulness „az a tudatosság, amely akkor bontakozik ki, amikor szándékosan és ítélkezésmentesen irányítjuk a figyelmünket a jelen pillanat tapasztalatai felé.”
Kiégés
A tanárok 59%-a számol be kiégésről
Mentális egészség
A tanárok 58%-a azt állítja, hogy nem kielégítő a mentális állapotuk.
Pályaelhagyás
A közoktatásban dolgozó pedagógusok az eddigi legmagasabb arányban mondanak fel.
Már évtizedes kutatások állnak rendelkezésünkre a mindfulness személyes jóllétre gyakorolt előnyeiről, és a legújabb tanulmányok megerősítik a pedagógusokra gyakorolt pozitív hatását.
A pedagógusok jóllétére irányuló kezdeményezések 2022-es metaanalízise megállapította, hogy ez volt az egyetlen olyan beavatkozás, amely tartós változásokat eredményezett a pedagógusok jóllétében, három és öt hónappal a megvalósítás után is.
Íme néhány pozitív hatás, amiben te is részesülhetsz:
A diákok rekordméretű mentális egészségügyi válsággal néznek szembe
A tanulmányi és társadalmi elvárásoknak való megfelelés – és egyszerűen a felnőtté válás, valamint az önismeret, az identitásuk és a különféle kihívásoknak való megfelelés – így együtt nehéz. A mai oktatási környezetben a nyomás azonban messze túlmutat ezeken. A mai diákok közül sokan szembesülnek olyan kihívásokkal, amelyek befolyásolják a figyelem összpontosításának, a nehéz érzelmek szabályozásának, a belső ellenálló képesség kialakításának és az egészséges kapcsolatok kialakításának képességét.
Közel minden harmadik serdülő teljesíti a szorongásos zavar kritériumait 18 éves korára.
A középiskolások közel 40%-a érzi magát magányosnak, és kirekesztettnek.
Napi átlag 9 órát töltenek digitális eszközökkel az amerikai fiatalok az iskolaidőn kívül.
A gyerekek 46%-a átélt életében legalább egyszer kedvezőtleg gyerekkori élményt, traumát.
A CDC középiskolások mentális egészségére vonatkozó felmérése szerint azok a fiatalok, akik kapcsolódnak a tanáraikkal, társaikkal, lényegesen kisebb valószínűséggel számoltak be tartós szomorúságról vagy reménytelenségről (35% vs. 53%); öngyilkossági gondolatokról (14% vs. 26%); vagy kíséreltek meg öngyilkosságot (6% vs. 12%).
A tanulóknak segítségre van szükségük abban, hogy megnyugtassák szorongó idegrendszerüket, támogató kapcsolatokat alakítsanak ki, lelket tápláló élményeket éljenek át és hozzáférjenek egy pozitív tanulási környezethez. A tanárok ideálisak lennének e támogatás nyújtására, de gyakran nincsen eszközük ehhez.
„A pedagógusok képesek azokat a gyógyító interakciókat kínálni a diákoknak, amelyek a mérgező stressz ellenszerét jelentik. És ahogyan a tudomány azt mutatja, hogy a korai csapások halmozott dózisa a legkárosabb, azt is mutatja, hogy a gyógyító, gondoskodó interakciók halmozott dózisa a leggyógyítóbb."
Dr. Burke Harris, traumakutató és gyermekorvos
Gonda Irén
Nagyon nagy lelkesedéssel vetettem bele magam a Mindfulness tanfolyamba, mert szerettem volna módszertanilag is megújulni, ismeretekkel gazdagodni, illetve a nagyfokú stressz által olyan élethelyzetbe kerültem, amelyben elakadtam. Ezek a reményeim a négy hét alatt valóra is váltak, hiszen az életminőségem is javult, illetve a gondolkodásomban is változás állt be.
A mai felgyorsult világban a rengeteg információ özönében kell egy kis csendes „zug”, ahol megállhatunk egy kicsit, lecsendesíthetjük a külvilág „zajait” és szeretetteljes kedvességgel fordulhatunk magunk, majd ezáltal és ez után mások felé is. A tanfolyam elvégzése után, s hiszem, hogy a gyakorlással még inkább kiegyensúlyozottabb, teljesebb életet leszünk képesek élni. (Legalábbis én ezt tapasztaltam a tanfolyam egy hónapja alatt, s után.)
Mivel gyerekekkel, felnőttekkel dolgozom, a módszerek gyakorlati hatása azonnal érzékelhető, megtapasztalható. Ez óriási sikerélmény, ami láncreakciót indít el, hogy újra és újra átéljem. A tudatosságot beépítve egy minőségibb életet élhetek. A kevesebb stressz, több énidő, a nagyobb odafigyelés az elvégzett munka minőségén is látszik, legyen az munkahelyi vagy otthoni feladat. A kapcsolataimat harmonikusabbá, érzelmileg stabilabbá teszi. Nem „veszek el” a gyorsuló idő sodrásában. Segíteni tudok magamnak. Ha jobban vagyok, az a környezetemben élőkre is pozitívan hat.
Erika
Lázár Emőke
Csaba
Barabás Renáta, mesterkotató
A képzés létszáma korlátozott (kevesebb mint 6 hely maradt). A 2024-es év első hét Mindfulness képzése gyorsan megtelt, így most már a júniusi képzésre lehet jelentkezni.
A találkozók online formában lesznek az alábbi délutáni időpontokban:
munka és szervezet szakpszichológus, mindfulness tanár, a Boldogságóra Mindfulness Program fejlesztője és tanára
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000760
Alapítási engedély nyilvántartási száma: A/13020/2023
Az űrlap kitöltése egyszerű, gyorsan végig tudsz menni rajta. Kérünk, hogy arra figyelj, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat.
Ha másnak szánod a képzést, akkor kérlek írd le a nevét és az e-mail címét is!
Pár percen belül levelet fogsz kapni a megadott e-mail címedre, ahová kiküldjük a díjbekérőt az utaláshoz szükséges adatokkal.
Ha azt az opciót választottad, hogy a képzés díjának egy részét más fizeti, akkor pár napon belül felkeresünk telefonon vagy e-mailen, hogy egyeztessük a részleteket.
A díj beérkezésekor visszaigazolást kapsz e-mailben, amiben megtalálod a vásárlásoddal kapcsolatos további részleteket.
A számlát automatikusan az általad megadott számlázási információk alapján generálja rendszerünk, ezért ügyelj rá, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat. Az elektronikus számlát ugyanúgy el tudod számolni a cégedben, mint bármilyen papíralapú számlát.
Ha felmerült benned bármilyen kérdés, amire ezen az oldalon nem kaptál választ, akkor írj nekünk e-mailt az iroda@mentalfocus.hu címre, vagy hívj minket a +36 70 635 3250 telefonszámon, hétfőtől péntekig 9:00-16:00 óra között.
Óraszáma: 30 ÓRA
JELENTKEZÉS FELTÉTELE:
Bármely pedagógus szakképzettség
Felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak (pl.: dajka, pedagógiai felügyelő, gyermek és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai asszisztens)
A képzésre történő jelentkezés után minden résztvevővel zoom felületen vagy telefonon történő fél órás személyes interjúra kerül sor az előzetes tudásmérés és ismerkedés céljából. 30 órás képzés 4 (vagy 6) egymást követő hét alatt valósul meg, hetenként egy napon csatlakozva a képzővel online kontakt vagy személyes kontakt formában. A kontakt napok az aktuális képzésnél megjelölt időpontokban kerülnek megtartásra.
óvodapedagógusok, általános iskolában, gimnáziumban, szakgimnáziumban, szakiskolában, alapfokú művészeti iskolában, kollégiumban, pedagógiai szakszolgálati intézményben, pedagógiai-szakmai szolgáltatás nyújtó intézményben, többcélú intézményben dolgozó pedagógusok
A képzés egy reflexiós levél megírásával zárul. A résztvevőknek egy 3000-6000 karakter terjedelmű reflektív szöveges beszámolót szükséges készíteniük. Továbbá készítse el a személyes mindfulness gyakorlási tervét egy hetes időszakra.
A tanúsítvány kiadásának feltétele: 100%-os részvétel és a A reflexiós levél és a személyes mindfulness gyakorlási terv elkészítésének és elküldése a tanfolyam zárónapját követő 1 héten belül.
A 2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről, a 2011. évi CXII. Törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, valamint Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet előírásainak eleget téve ezúton tájékoztatjuk az Ön által megadott személyes adatok kezeléséről.
1. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének időpontjáig
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésbe való bekapcsolódás
Adatkezelés jogalapja: Képző jogos érdeke
Adatkezelés időtartama: Jelentkezési lap kitöltésének/képzési igény jelzésének napjától a Felnőttképzési szerződéskötés napjáig, illetve visszavonásig.
Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy legmagasabb iskolai végzettségével, szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével kapcsolatosak.
2. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig**
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésen való részvétel és utókövetés
Adatkezelés jogalapja: Jogszabályi felhatalmazás (2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről 21.§)
Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig.
Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten, illetve jelen dokumentumon szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével és a képzés elvégzésével, illetve a képzés elvégzése hiányában a képzésből történő kilépésével, a képzés során történő értékelésével és minősítésével, a képzéssel összefüggő fizetési kötelezettségeivel és az igénybe vett képzési hitellel kapcsolatosak.
– Az adatok statisztikai célra felhasználhatók és statisztikai célú felhasználásra személyazonosításra alkalmatlan módon átadhatók, továbbá a Központi Statisztikai Hivatal részére statisztikai célra egyedi azonosításra alkalmas módon térítésmentesen átadhatók és felhasználhatók.
** Az adatkezelés jogszabályi kötelezettség, nem választható, ha nem járul hozzá adatai kezeléséhez, nem lehet képzésbe beiratkozni.
3. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától és az adatok keletkezésétől számított 8-ik év utolsó napja után
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzés utókövetése, új képzési ajánlatok, képzésben résztvevők „garanciális” ügyintézése
Adatkezelés jogalapja: Felnőttképző jogos érdeke
Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napja után – visszavonásig.
Adatok köre: 1-es és 2-es pontban szereplő személyes adatok.
Adatai részünkre történő átadásával/megküldésével hozzájárul azok fentiek szerinti kezeléséhez. Hozzájárulását bármikor módosíthatja, visszavonhatja az 1. és 3. pont esetében.