Boldogságóra Önbizalom Program

Akkreditált továbbképzés pedagógusoknak a gyermekek és fiatalok önértékelésének, szociális készségeinek és stresszkezelésének fejlesztéséért

Ismerd meg azokat az egészséges önbizalom kialakításának elméleti hátterét és tanuld meg azokat a módszereket és stratégiákat, amelyek révén segíthetsz a gyermekeknek/fiataloknak magabiztosabbá válni!

2 nap személyes, csoportos tanulás

1 nap önálló, otthoni munka

10 téma

Segédanyagok 3 korosztályhoz

Új kreatív módszerek  (mindfulness, vizualizáció, interaktív történetek)

Mi az önbizalom?

Az ÖNBIZALOM a saját készségeinkbe, képességeinkbe és ítélőképességünkbe vetett hit, bizalom; egy olyan meggyőződés, ami a mindennapi kihívásokkal való sikeres szembenézésben támogat minket. A pedagógusnak nagy szerepe van a gyermekek és fiatalok önbizalmának alakításában, a képzés pedig abban nyújt segítséget, hogy ez tudatosan tervezhető és játékos formában történjen.

Az egészséges önbizalommal rendelkező gyermek kiegyensúlyozottan tekint önmagára, büszke a képességeire, képes jól érezni magát és tudja, hogy megérdemli mások tiszteletét, miközben képes felismerni a hibáit is.

A pedagógusok munkáját több szempontból is segíti, ha a gyerekek egészséges önbizalommal rendelkeznek:

1. Önelfogadás: Az önbizalom segíti a gyermeket abban, hogy elfogadja önmagát, és értékelje saját képességeit, készségeit és érzéseit. Ez segíti őket abban, hogy pozitívabb képet alkossanak önmagukról és bátrabban vállaljanak kihívásokat.

2. Képességfejlesztés: Az önbizalom segíti a gyermeket abban, hogy bátran kísérletezzen és tanuljon új dolgokat. Ha egy gyermek hisz a saját képességeiben, nagyobb valószínűséggel próbál ki új dolgokat és fejleszti készségeit.

3. Szociális kapcsolatok: az önbizalom segít a gyermeknek abban, hogy könnyebben kezelje a társas helyzeteket. Magabiztosabb gyerekek nagyobb valószínűséggel fogják kiállni magukért, tudnak hatékonyabban kommunikálni másokkal és egészségesebb baráti kapcsolatokat alakíthatnak ki.

4. Problémamegoldás: az egészséges önbizalommal rendelkező gyerekek kreatívabban és hatékonyabban oldják meg az előttük álló problémákat és kihívásokat.

5. Motiváció: az önbizalom növeli a gyerekek belső motivációját és kitartását. A magabiztos gyerekek jobban kezelik a kudarcokat és az akadályokat és kitartóbban küzdenek a céljaik eléréséért.

Önbizalom: Erősebb közösség, biztonságosabb kamaszkor

Önbizalom és közösségépítés

Az óvodai-iskolai környezetben különösen fontos a közösség építése, a csapatszellem kialakítása. Ha a gyerekek önbizalma egészséges jelentősen csökken a gyerekek közötti konfliktusok száma, a csúfolódás, zaklatás kialakulásának esélye és kialakul az összetartó, biztonságos közösség, amelyben minden gyermek szívesen jár.

Megküzdés a kamaszkorral

A kamaszkor jelenti az átmenetet a gyermekkor és a felnőttkor között. Ebben az időszakban az önbizalom segíti a fiatalokat abban, hogy megértsék és elfogadják saját magukat és kialakítsák az önazonosságukat, valamint, hogy bízzanak saját döntéseikben. Az önbizalom segíthet a fiataloknak abban is, hogy hatékonyan kezeljék a stresszt és az életükben felmerülő kihívásokat.

Vegyél részt a következő generáció egészséges önbizalmának kialakításában!

Milyen témaköröket érint a képzés?

1. Motiváló jövőkép

2. Pozitív énkép

3. Egészséges önbecsülés

4. Kiteljesítő erősségek

5. Feltétel nélküli önszeretet

6. Önmagunkkal való együttérzés

7. Fejlődési szemléletmód

8. Pozitív kapcsolatok

9. Virágzó magabiztosság

10. Életre szóló önbizalom

A Programban 10 témán keresztül dolgozzuk fel az önbizalom összetevőit. Mindezekhez a képzés során az elméleten felül játékok, gyakorlatok, feladatok nyújtanak segítséget, amelyek az élménypedagógiai jelleget erősítik. A képzésben a pedagógusok saját élményt szereznek a pozitív önértékelés gyakorlásáról, a pozitív társas kapcsolatok fontosságáról, és olyan helyzeteket oldanak meg, amelyek segítenek a stresszkezelés fejlesztésében.

Miért fontos az önbizalom a nevelésben?

A magabiztosabb gyerekek együttműködőbbek,

jobban kezelik a konfliktusaikat,

könnyebben megtalálják a helyüket a közösségben,

jobban ismerik saját képességeiket és ez segíti őket a tanulásban,

több sikerélményt szereznek a tanulás és a közösségi lét során,

és ezáltal új lehetőségek nyílnak meg a számukra az életben.

A továbbképzés célja

VÉLEMÉNYEK

Bízom a családomban, a barátaimban, a tanítványaimban, és bízom az ő szüleikben is, mert bizalom nélkül nem lehet élni. De vajon bízom magamban is? Tudom-e feltétel nélkül szeretni, elfogadni (ön)magam? Vagy ez csak másoknak jár? Megható találkozás volt önmagammal, éppen ezért maradandó élmény az a két nap. Mintha Lilla és Zsófi megsimogatták volna mindannyiunk lelkét, és olyan halkan, hogy azt senki meg ne hallja azt súgták volna a fülünkbe, hogy „most CSAK te vagy a fontos”!

Igazából azért jelentkeztem erre a képzésre, hogy megtanuljam, hogyan lehet a gyermekeket felvértezni önbizalommal, és úgy mentem haza, hogy szelíden, lágyan átölelt egy érzés, miszerint először magamat kell elfogadnom, hogy aztán hitelesen át tudjam adni, el tudjam mondani, hogy minden gyermek (és felnőtt, tehát a szülők is) szeressék magukat, mert ez egy erős vár, amin nem tud áthatolni semmi és senki, aki rosszat akar. Még ma is mosolygok, ha meglátogat az érzés, és mosolyognak a tanítványok is… Tessék mondani, kell ennél több?? Aligha…

Szabó Márta
KONELI Alapítványi Általános Iskola, Budapest

Már az első napon bebizonyosodott, amire számítottam is, hogy a személyes jelenlét emelte a képzés színvonalát. A helyszín békés légköre, az otthonos, szép környezet, a képzők embersége és szakértelme olyan atmoszférát teremtett, ami meghatározta a képzés hangulatát és egyben a sikerességét is. Örömteli volt a csoporttársak jelenléte is, személyiségük, szakmai elhivatottságuk hozzátett a velük töltött idő értékéhez. Nagyon inspiráló volt számomra olyan közegben fejlődni, ahol egymástól is tanulhattunk, megoszthattuk tapasztalatainkat, elképzeléseinket, közösen gondolkodhattunk. Személy szerint, senkit nem ismertem azelőtt a csapatból, mégsem éreztem magam idegennek. A hangulat már az elejétől kezdve kellemes volt, mindenki nyitottan és bizalommal fordult a másik felé.

Nem csak szakmailag fejlődtem, hanem új emberi kapcsolatokat is szereztem, és mindemellett az önismeretem is fejlődött. Elégedettséggel tölt el, hogy olyan képzésen vettem részt, ahol rengeteg volt a gyakorlat, ahol átélhettem flow élményt, és ahol sajnáltam, hogy 2 nap után véget ért a továbbképzés. Örömmel meséltem a családomnak, barátaimnak, kollégáimnak, és diákjaimnak az ott szerzett élményekről, és a héten már tartottam is önbizalomfejlesztő órát az egyik csoportomnak. Két hét múlva pedig szakmai műhely keretében kollégákkal is meg fogom osztani a tudásomat, illetve a képzésen szerzett tapasztalatokat.

Pávics Judit
Barcsi Széchényi Ferenc Gimnázium és Kollégium, Barcs

Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, a rendkívüli élményt, a személyes mondatokat, melyeket magammal hoztam a hátizsákomban. Köszönöm az áldozatos munkátokat, a kiemelkedő, rendkívül közvetlen személyiségeteket és azt, hogy ennek a csodának én is részese lehetek. Azzal a tudattal fekszem le, hogy van egy kulcs a kezemben, amivel segíthetek a gyerekeknek, hogy meglássák magukban mennyire értékesek, egyediek és különlegesek.

Tóth Diána
Tréner és mentor. Szegedi Bárczi Gusztáv Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda és Általános Iskola, Szeged

Oktatóink

Bagdi Bella

pszichológus, mindfulness tanár (MBSR, MBCT), tudatos önegyüttérzés tanár (MSC), Boldogságóra Integrált Program alapítója és vezetője
Bella 2014/2015-ös tanévben indította el a Boldogságóra Programot, amelyhez eddig több mint 1500 intézmény csatlakozott, aminek köszönhetően ma már több mint 100.000 gyermek és fiatal vehet részt boldogságóra foglalkozásokon, amit a résztvevők sokszor csak „érzelemórának” hívnak. Bella küldetése, hogy munkásságával hozzájáruljon az emberek életének pozitív változásához a pozitív pszichológia eszközeivel. Az Önbizalom program vezető fejlesztőjeként az volt a célja, hogy egy olyan, korosztályspecifikus önbizalomfejlesztő programot hozzon létre a fejlesztő csapattal, amely óvodáskortól középiskoláig hatékonyan támogatja a gyerekek és fiatalok pozitív fejlődését és a bennük lévő potenciál kibontakozását.

Veres-Lukács Lilla

pedagógus, tréner és fejlesztő

Lilla a Boldogságóra fejlesztői csapatának a tagja a kezdetek óta. Két csodálatos gyermek édesanyja, az élmény- és játékpedagógia elkötelezett híve és aktív gyakorlója. Tréningjein nagyon sok pedagógus általa ismerhette meg a népszerű Boldogságóra Programot. A szakmájában és a nevelésben szerzett tapasztalatainak köszönhetően szenvedélye a gyermekek játékos fejlesztése. Küldetése, hogy minél több olyan élményközpontú program, játék és kiadvány születhessen a Boldogságóra innovációs műhelyében, amelyek hozzájárulnak a pedagógusok, a gyermekek és a családok önismeretéhez és mentális jóllétéhez.

Lilla legismertebb társfejlesztő munkái: Erősségközpontú Oktatási Program, Pozitív Nevelési Program, Pozitivity fejlesztő játékok és kiadványok, Boldogságóra Önbizalom Program könyvsorozatok.

Lilla erősségei: a kreativitás, a kíváncsiság, a perspektivikus látásmód, az őszinteség és a szeretet.

Jozifek Zsófia

Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai szakértő, drámapedagógus, színházi nevelési szakember

Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán szerezte Mesterszakos diplomáját 2016-ban.

Missziója a sérülékeny csoportok, hátrányos helyzetű és veszélyeztetett gyerekek és fiatalok támogatása, óvodai és iskolai jóllétük minél hatékonyabb elősegítése, a testi-lelki-szellemi bevonódáson keresztül.

A Boldogságóra Önbizalom Program óvodás és alsó tagozatos gyerekeknek szóló mesék szerzője és a Boldogságóra program szakmai koordinátora.

Mennyibe berül?

Az akkreditált képzés díja:

49.000 Ft

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000760

Alapítási engedély nyilvántartási száma: A/13003/2023

A díj tartalmazza:

  • összesen 30 óra vezetett csoportos foglalkozást
  • gyakorlási program, letölthető hanganyag és jegyzet az otthoni önálló gyakorláshoz
  • tanúsítványt a saját élményű tanfolyam elvégzéséről
  • 30% árengedmény a képzéshez tartozó Boldogságóra Önbizalom kézikönyv + munkafüzet vásárlásához

JELENTKEZÉS - Hamarosan induló képzésEInk

Időpont: március 5. (online), március 13-14. (személyes – 1147 Budapest, Miskolci u.56.)

TEENDŐID:

1. Töltsd ki az adataidat

Az űrlap kitöltése egyszerű, gyorsan végig tudsz menni rajta. Kérünk, hogy arra figyelj, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat.

Ha másnak szánod a képzést, akkor kérlek írd le a nevét és az e-mail címét is!

2. Nyomd meg a ‘Rendelés véglegesítése’ gombot

Pár percen belül levelet fogsz kapni a megadott e-mail címedre, ahová kiküldjük a díjbekérőt az utaláshoz szükséges adatokkal.

Ha azt az opciót választottad, hogy akkreditációval szeretnéd a képzést, a levélben megtalálod a szerződést, a tájékoztatót és az akkreditációs bejelentő elektronikus adatlapot.

3. Kész is vagy!

A díj beérkezésekor visszaigazolást kapsz e-mailben, amiben megtalálod a vásárlásoddal kapcsolatos további részleteket.

Rendelésedről elektronikus számlát állítunk ki!

A számlát automatikusan az általad megadott számlázási információk alapján generálja rendszerünk, ezért ügyelj rá, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat. Az elektronikus számlát ugyanúgy el tudod számolni a cégedben, mint bármilyen papíralapú számlát.

Kérdésed van? Segítünk!

Ha felmerült benned bármilyen kérdés, amire ezen az oldalon nem kaptál választ, akkor írj nekünk e-mailt az iroda@mentalfocus.hu címre, vagy hívj minket a +36 70 635 3250 telefonszámon, hétfőtől péntekig 9:00-16:00 óra között.

Szeged MOB15

november 20. (online), 29-30. (személyes)

Budapest MOB14

november 2. (online), 9-10. (személyes)

LEZÁRVA!

A képzés részletei

A TOVÁBBKÉPZÉS IDŐTARTAMA

Óraszáma: 30 ÓRA

ALAPÍTÁSI ENGEDÉLY NYILVÁNTARTÁSI SZÁMA:

A/13003/2023

JELENTKEZÉS FELTÉTELE:

Bármely pedagógus szakképzettség

Felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak (pl.: dajka, pedagógiai felügyelő, gyermek és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai asszisztens)