Boldogságóra- Konfliktuskezelés

Pozitív kommunikáció a köznevelési intézményekben megjelenő agresszió megelőzésére és kezelésére. Akkreditált továbbképzés pedagógusoknak és az oktatást-nevelést segítő szakembereknek a figyelmes, együttérző kommunikáció és a pozitív légkör kialakításáért és az iskolai bántalmazás (bullying, cyberbullying) megelőzésére, kezelésére

Ismerd meg a pozitív kommunikáció és konfliktuskezelés elméleti hátterét és tanuld meg azokat a módszereket és stratégiákat, amelyek révén segíthetsz a gyermekeknek/fiataloknak érzéseiket és szükségleteiket, kifejezni és figyelmesen és együttérzően kommunikálni!

6 hetes vagy 8 hetes képzési folyamat

15 x 60 perc önálló, otthoni tananyag-feldolgozás

12 x 60 perc online, csoportos foglalkozások valós időben

8 téma

támogató szakmai közösség

élménypedagógiai eszközök, segédanyagok 3 korosztályhoz

Mi a pozitív kommunikáció?

A pozitív kommunikáció olyan tudatosan alakított kapcsolatépítési forma, amely az elfogadáson, megerősítésen, figyelmes jelenléten és empátián alapul. Célja nem csupán az információcsere, hanem a bizalom és a társas kötődés erősítése. Megnyugtató, támogató és inspiráló módon segíti elő az együttműködést, és javítja a személyes és szakmai kapcsolatok minőségét. A pozitív kommunikáció nem harsány vagy erőltetett – épp ellenkezőleg: olyan légkört teremt, amelyben jó lenni, beszélgetni, tanulni és fejlődni.

A pozitív kommunikáció fejleszti az interperszonális készségeket, növeli a pszichológiai biztonságérzetet, és hosszú távon fenntartható kapcsolati dinamikákat alakít ki.”

Hogy függ össze a pozitív kommunikáció és konfliktuskezelés a bullying megelőzésével és kezelésével?

A bullying megelőzése komplex: az intézményben uralkodó normára és az intézményi klímára és légkörre szükséges pozitívan hatni ahhoz, hogy ne alakuljon ki a hatalommal való visszaélés kultúrája, és induljon el a bántalmazás a gyerekek között.

Vagyis, hogy az együttérzés és az egymásra figyelés kultúrája alakuljon ki, és a csoportszerepek dinamikusan változzanak, a gyerekek és fiatalok bátran kipróbálják magukat többféle szerepben, kifejezzék érzéseiket és szükségleteiket, miközben az önszabályozáson keresztül felismerik és tiszteletben tartják egymás határait.

A képzés leckéiben a pozitív kommunikáció és konfliktuskezelés nagy témáját bontottuk cél szerinti altémákra, és nemzetközileg is alkalmazott modelleket, eszközöket és gyakorlatokat térképeztünk fel.

A pozitív intézményi klíma kialakításában alapvető, hogy a konfliktusoknak és azok megoldásának legyen tere és módszertana, ami hosszú távon hozzájárul a bullying megelőzéséhez és visszaszorításához.

Figyelembe vettük a generációkutatási eredményeket is, és a figyelemhiány zavar okozta kommunikációs csapdákat, amelyek kortárs társadalmunkban a pedagógusok és más szakemberek által markánsan érzékelt változásokra utalnak.

A kurzus segít abban, hogy a kortárs kulturális környezet hatásaira (pl. közösségi média, (cyber)bullying, szorongó fiatal nemzedék) tudatosan reagáljanak a pedagógusok, és ezzel együtt minél szorosabb és bizalmasabb viszonyt alakíthassanak ki a tanulókkal, illetve segítsék az inkluzív, elfogadó és szeretetteljes tanulói légkör kialakulását, amely az iskolai bántalmazás és agresszió megelőzésének kulcsa.

Milyen témaköröket érint a képzés?

Miért fontos a pozitív kommunikáció és konfliktuskezelés a nevelésben?

Érzelmi biztonság

A pozitív kommunikáció biztonságos, elfogadó légkört teremt, ahol a gyerekek mernek megnyilvánulni, kérdezni, hibázni és kapcsolódni.

Önkifejezés bántás nélkül

A gyerekek megtanulják, hogyan mondják el érzéseiket, vágyaikat és határaikat úgy, hogy az másokat ne sértsen.

Empatikus meghallgatás

A pedagógiai térben egyre fontosabb, hogy a gyerekek figyelni, kapcsolódni, és valóban meghallgatni is megtanuljanak egymást.

Konfliktusmegoldás együttműködve

Ahelyett, hogy a viták elmélyülnének vagy elfojtódnának, a gyerekek eszközt kapnak ahhoz, hogy megoldásokat keressenek közösen.

Tanulási motiváció és koncentráció növelése

A biztonságos, nyugodt légkör csökkenti a szorongást, és elősegíti a figyelem fenntartását, a tanulásra való ráhangolódást.

Nevelő és megtartó közösség

A pedagógus példamutatásával olyan közösség épül, ahol a gyerekek nem csak tanulnak, hanem fejlődnek, kapcsolódnak és jól érzik magukat.

A továbbképzés célja

A kurzus fejlesztői, oktatói

Bagdi Bella

A Boldogságóra Integrált Program alapítója és vezető- fejlesztője 2011 óta, Pszichológus, Mindfulness tanár

Dr. Dóczi-Vámos Gabriella

A Pozitív kommunikáció és konfliktuskezelés képzés társ-fejlesztője, pedagógiai szakértő, resztoratív szemléletű mediátor, tréner és wingwave coach, a Közünk van hozzá?! alapítója és szakmai vezetője

Jozifek Zsófia

A Boldogságóra Integrált Program szakmai koordinátora 2022 óta, művészetterapeuta, interkulturális pedagógiai és pszichológiai szakértő, drámapedagógus

Mennyibe berül?

Az akkreditált képzés díja:

49.000 Ft

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000760

Alapítási engedély nyilvántartási száma: A/13217/2024

A díj tartalmazza:

  • összesen 30 óra vezetett csoportos foglalkozást és önálló, otthoni tananyag-feldolgozást 
  • hetente 2 lecke önálló feldolgozását és a vonatkozó gyakorlatokat
  • tanúsítványt a képzés elvégzéséről

JELENTKEZÉS - Hamarosan induló képzésÜnk

Már online kontakt formában is elérhető a képzés!

Időpontok az online képzéshez: szeptember 30., október 7., 14.,21, 28., november 4., 18., 25.

TEENDŐID:

1. Töltsd ki az adataidat

Az űrlap kitöltése egyszerű, gyorsan végig tudsz menni rajta. Kérünk, hogy arra figyelj, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat.

Ha másnak szánod a képzést, akkor kérlek írd le a nevét és az e-mail címét is!

2. Nyomd meg a ‘Rendelés véglegesítése’ gombot

Pár percen belül levelet fogsz kapni a megadott e-mail címedre, ahová kiküldjük a díjbekérőt az utaláshoz szükséges adatokkal.

Ha azt az opciót választottad, hogy akkreditációval szeretnéd a képzést, a levélben megtalálod a szerződést, a tájékoztatót és az akkreditációs bejelentő elektronikus adatlapot.

3. Kész is vagy!

A díj beérkezésekor visszaigazolást kapsz e-mailben, amiben megtalálod a vásárlásoddal kapcsolatos további részleteket.

Rendelésedről elektronikus számlát állítunk ki!

A számlát automatikusan az általad megadott számlázási információk alapján generálja rendszerünk, ezért ügyelj rá, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat. Az elektronikus számlát ugyanúgy el tudod számolni a cégedben, mint bármilyen papíralapú számlát.

Kérdésed van? Segítünk!

Ha felmerült benned bármilyen kérdés, amire ezen az oldalon nem kaptál választ, akkor írj nekünk e-mailt az iroda@mentalfocus.hu címre, vagy hívj minket a +36 70 635 3250 telefonszámon, hétfőtől péntekig 9:00-16:00 óra között.

Online MOB10

szeptember 5., 13-14.

Online MOB11

szeptember 19., 26-27.

Online MOB12

október 20., 27-28.

A képzés részletei

A TOVÁBBKÉPZÉS IDŐTARTAMA

Óraszáma: 30 ÓRA

ALAPÍTÁSI ENGEDÉLY NYILVÁNTARTÁSI SZÁMA:

A/13217/2024

JELENTKEZÉS FELTÉTELE:

Bármely pedagógus szakképzettség

Felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak (pl.: dajka, pedagógiai felügyelő, gyermek és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai asszisztens)