6 hetes vagy 8 hetes képzési folyamat
15 x 60 perc önálló, otthoni tananyag-feldolgozás
8 téma
támogató szakmai közösség
élménypedagógiai eszközök, segédanyagok 3 korosztályhoz
A pozitív kommunikáció olyan tudatosan alakított kapcsolatépítési forma, amely az elfogadáson, megerősítésen, figyelmes jelenléten és empátián alapul. Célja nem csupán az információcsere, hanem a bizalom és a társas kötődés erősítése. Megnyugtató, támogató és inspiráló módon segíti elő az együttműködést, és javítja a személyes és szakmai kapcsolatok minőségét. A pozitív kommunikáció nem harsány vagy erőltetett – épp ellenkezőleg: olyan légkört teremt, amelyben jó lenni, beszélgetni, tanulni és fejlődni.
A pozitív kommunikáció fejleszti az interperszonális készségeket, növeli a pszichológiai biztonságérzetet, és hosszú távon fenntartható kapcsolati dinamikákat alakít ki.”
A bullying megelőzése komplex: az intézményben uralkodó normára és az intézményi klímára és légkörre szükséges pozitívan hatni ahhoz, hogy ne alakuljon ki a hatalommal való visszaélés kultúrája, és induljon el a bántalmazás a gyerekek között.
Vagyis, hogy az együttérzés és az egymásra figyelés kultúrája alakuljon ki, és a csoportszerepek dinamikusan változzanak, a gyerekek és fiatalok bátran kipróbálják magukat többféle szerepben, kifejezzék érzéseiket és szükségleteiket, miközben az önszabályozáson keresztül felismerik és tiszteletben tartják egymás határait.
A képzés leckéiben a pozitív kommunikáció és konfliktuskezelés nagy témáját bontottuk cél szerinti altémákra, és nemzetközileg is alkalmazott modelleket, eszközöket és gyakorlatokat térképeztünk fel.
A pozitív intézményi klíma kialakításában alapvető, hogy a konfliktusoknak és azok megoldásának legyen tere és módszertana, ami hosszú távon hozzájárul a bullying megelőzéséhez és visszaszorításához.
Figyelembe vettük a generációkutatási eredményeket is, és a figyelemhiány zavar okozta kommunikációs csapdákat, amelyek kortárs társadalmunkban a pedagógusok és más szakemberek által markánsan érzékelt változásokra utalnak.
A kurzus segít abban, hogy a kortárs kulturális környezet hatásaira (pl. közösségi média, (cyber)bullying, szorongó fiatal nemzedék) tudatosan reagáljanak a pedagógusok, és ezzel együtt minél szorosabb és bizalmasabb viszonyt alakíthassanak ki a tanulókkal, illetve segítsék az inkluzív, elfogadó és szeretetteljes tanulói légkör kialakulását, amely az iskolai bántalmazás és agresszió megelőzésének kulcsa.
A pozitív kommunikáció biztonságos, elfogadó légkört teremt, ahol a gyerekek mernek megnyilvánulni, kérdezni, hibázni és kapcsolódni.
A gyerekek megtanulják, hogyan mondják el érzéseiket, vágyaikat és határaikat úgy, hogy az másokat ne sértsen.
A pedagógiai térben egyre fontosabb, hogy a gyerekek figyelni, kapcsolódni, és valóban meghallgatni is megtanuljanak egymást.
Ahelyett, hogy a viták elmélyülnének vagy elfojtódnának, a gyerekek eszközt kapnak ahhoz, hogy megoldásokat keressenek közösen.
A biztonságos, nyugodt légkör csökkenti a szorongást, és elősegíti a figyelem fenntartását, a tanulásra való ráhangolódást.
A pedagógus példamutatásával olyan közösség épül, ahol a gyerekek nem csak tanulnak, hanem fejlődnek, kapcsolódnak és jól érzik magukat.
A Boldogságóra Integrált Program alapítója és vezető- fejlesztője 2011 óta, Pszichológus, Mindfulness tanár
A Boldogságóra Integrált Program szakmai koordinátora 2022 óta, művészetterapeuta, interkulturális pedagógiai és pszichológiai szakértő, drámapedagógus
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000760
Alapítási engedély nyilvántartási száma: A/13217/2024
Már online kontakt formában is elérhető a képzés!
Időpontok az online képzéshez: szeptember 30., október 7., 14.,21, 28., november 4., 18., 25.
Az űrlap kitöltése egyszerű, gyorsan végig tudsz menni rajta. Kérünk, hogy arra figyelj, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat.
Ha másnak szánod a képzést, akkor kérlek írd le a nevét és az e-mail címét is!
Pár percen belül levelet fogsz kapni a megadott e-mail címedre, ahová kiküldjük a díjbekérőt az utaláshoz szükséges adatokkal.
Ha azt az opciót választottad, hogy akkreditációval szeretnéd a képzést, a levélben megtalálod a szerződést, a tájékoztatót és az akkreditációs bejelentő elektronikus adatlapot.
A díj beérkezésekor visszaigazolást kapsz e-mailben, amiben megtalálod a vásárlásoddal kapcsolatos további részleteket.
A számlát automatikusan az általad megadott számlázási információk alapján generálja rendszerünk, ezért ügyelj rá, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat. Az elektronikus számlát ugyanúgy el tudod számolni a cégedben, mint bármilyen papíralapú számlát.
Ha felmerült benned bármilyen kérdés, amire ezen az oldalon nem kaptál választ, akkor írj nekünk e-mailt az iroda@mentalfocus.hu címre, vagy hívj minket a +36 70 635 3250 telefonszámon, hétfőtől péntekig 9:00-16:00 óra között.
Óraszáma: 30 ÓRA
JELENTKEZÉS FELTÉTELE:
Bármely pedagógus szakképzettség
Felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak (pl.: dajka, pedagógiai felügyelő, gyermek és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai asszisztens)
A 30 órás akkreditál képzés önálló online tananyagfeldolgozással (videós tananyagok, szakirodalom, saját élményű gyakorlás) és online csoportos kontaktórákkal vegyesen, kétféle ütemezésben valósulhatnak meg az alábbiak szerint:
8 hetes ütemezés esetén:
6 hetes ütemezés esetén:
Arról, hogy az aktuális képzés éppen milyen ütemezés szerint indul a jelentkezők a jelentkezési felületen tájékozódhatnak.
óvodapedagógusok, általános iskolában, gimnáziumban, szakgimnáziumban, szakiskolában, alapfokú művészeti iskolában, kollégiumban, pedagógiai szakszolgálati intézményben, pedagógiai-szakmai szolgáltatás nyújtó intézményben, többcélú intézményben dolgozó pedagógusok
A képzés végére a résztvevő
A tanúsítvány kiadásának feltétele: záródolgozat és önreflexió elkészítése és leadása a képzést követő 2. héten belül.
A 2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről, a 2011. évi CXII. Törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, valamint Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet előírásainak eleget téve ezúton tájékoztatjuk az Ön által megadott személyes adatok kezeléséről.
1. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének időpontjáig
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésbe való bekapcsolódás
Adatkezelés jogalapja: Képző jogos érdeke
Adatkezelés időtartama: Jelentkezési lap kitöltésének/képzési igény jelzésének napjától a Felnőttképzési szerződéskötés napjáig, illetve visszavonásig.
Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy legmagasabb iskolai végzettségével, szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével kapcsolatosak.
2. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig**
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésen való részvétel és utókövetés
Adatkezelés jogalapja: Jogszabályi felhatalmazás (2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről 21.§)
Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig.
Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten, illetve jelen dokumentumon szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével és a képzés elvégzésével, illetve a képzés elvégzése hiányában a képzésből történő kilépésével, a képzés során történő értékelésével és minősítésével, a képzéssel összefüggő fizetési kötelezettségeivel és az igénybe vett képzési hitellel kapcsolatosak.
– Az adatok statisztikai célra felhasználhatók és statisztikai célú felhasználásra személyazonosításra alkalmatlan módon átadhatók, továbbá a Központi Statisztikai Hivatal részére statisztikai célra egyedi azonosításra alkalmas módon térítésmentesen átadhatók és felhasználhatók.
** Az adatkezelés jogszabályi kötelezettség, nem választható, ha nem járul hozzá adatai kezeléséhez, nem lehet képzésbe beiratkozni.
3. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától és az adatok keletkezésétől számított 8-ik év utolsó napja után
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzés utókövetése, új képzési ajánlatok, képzésben résztvevők „garanciális” ügyintézése
Adatkezelés jogalapja: Felnőttképző jogos érdeke
Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napja után – visszavonásig.
Adatok köre: 1-es és 2-es pontban szereplő személyes adatok.
Adatai részünkre történő átadásával/megküldésével hozzájárul azok fentiek szerinti kezeléséhez. Hozzájárulását bármikor módosíthatja, visszavonhatja az 1. és 3. pont esetében.