8 hetes képzési folyamat
15 x 60 perc önálló, otthoni tananyag-feldolgozás
12 x 60 perc online, csoportos foglalkozások valós időben
8 téma
támogató szakmai közösség
élménypedagógiai eszközök, segédanyagok 3 korosztályhoz
A pozitív kommunikáció olyan tudatosan alakított kapcsolatépítési forma, amely az elfogadáson, megerősítésen, figyelmes jelenléten és empátián alapul. Célja nem csupán az információcsere, hanem a bizalom és a társas kötődés erősítése. Megnyugtató, támogató és inspiráló módon segíti elő az együttműködést, és javítja a személyes és szakmai kapcsolatok minőségét. A pozitív kommunikáció nem harsány vagy erőltetett – épp ellenkezőleg: olyan légkört teremt, amelyben jó lenni, beszélgetni, tanulni és fejlődni.
A pozitív kommunikáció fejleszti az interperszonális készségeket, növeli a pszichológiai biztonságérzetet, és hosszú távon fenntartható kapcsolati dinamikákat alakít ki.”
A bullying megelőzése komplex: az intézményben uralkodó normára és az intézményi klímára és légkörre szükséges pozitívan hatni ahhoz, hogy ne alakuljon ki a hatalommal való visszaélés kultúrája, és induljon el a bántalmazás a gyerekek között.
Vagyis, hogy az együttérzés és az egymásra figyelés kultúrája alakuljon ki, és a csoportszerepek dinamikusan változzanak, a gyerekek és fiatalok bátran kipróbálják magukat többféle szerepben, kifejezzék érzéseiket és szükségleteiket, miközben az önszabályozáson keresztül felismerik és tiszteletben tartják egymás határait.
A képzés leckéiben a pozitív kommunikáció és konfliktuskezelés nagy témáját bontottuk cél szerinti altémákra, és nemzetközileg is alkalmazott modelleket, eszközöket és gyakorlatokat térképeztünk fel.
A pozitív intézményi klíma kialakításában alapvető, hogy a konfliktusoknak és azok megoldásának legyen tere és módszertana, ami hosszú távon hozzájárul a bullying megelőzéséhez és visszaszorításához.
Figyelembe vettük a generációkutatási eredményeket is, és a figyelemhiány zavar okozta kommunikációs csapdákat, amelyek kortárs társadalmunkban a pedagógusok és más szakemberek által markánsan érzékelt változásokra utalnak.
A kurzus segít abban, hogy a kortárs kulturális környezet hatásaira (pl. közösségi média, (cyber)bullying, szorongó fiatal nemzedék) tudatosan reagáljanak a pedagógusok, és ezzel együtt minél szorosabb és bizalmasabb viszonyt alakíthassanak ki a tanulókkal, illetve segítsék az inkluzív, elfogadó és szeretetteljes tanulói légkör kialakulását, amely az iskolai bántalmazás és agresszió megelőzésének kulcsa.
A pozitív kommunikáció biztonságos, elfogadó légkört teremt, ahol a gyerekek mernek megnyilvánulni, kérdezni, hibázni és kapcsolódni.
A gyerekek megtanulják, hogyan mondják el érzéseiket, vágyaikat és határaikat úgy, hogy az másokat ne sértsen.
A pedagógiai térben egyre fontosabb, hogy a gyerekek figyelni, kapcsolódni, és valóban meghallgatni is megtanuljanak egymást.
Ahelyett, hogy a viták elmélyülnének vagy elfojtódnának, a gyerekek eszközt kapnak ahhoz, hogy megoldásokat keressenek közösen.
A biztonságos, nyugodt légkör csökkenti a szorongást, és elősegíti a figyelem fenntartását, a tanulásra való ráhangolódást.
A pedagógus példamutatásával olyan közösség épül, ahol a gyerekek nem csak tanulnak, hanem fejlődnek, kapcsolódnak és jól érzik magukat.
A Boldogságóra Integrált Program alapítója és vezető- fejlesztője 2011 óta, Pszichológus, Mindfulness tanár
A Boldogságóra Integrált Program szakmai koordinátora 2022 óta, művészetterapeuta, interkulturális pedagógiai és pszichológiai szakértő, drámapedagógus
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/000760
Alapítási engedély nyilvántartási száma: A/13217/2024
A jelentkezési határidő: 2025.12.20.
A szeptember 30-án induló (PPK1) és az október 15-én induló (PKK2) és a január 6-án induló (PKK3) megteltek!
Időpontok az online képzéshez:
(PKK3) kezdés: 2026. január 6. – Lezárva!
Online csoportfoglalkozások:
január 13.,20.,27., február 3.,10.,17.,
Záródolgozat leadási határideje: 2026. március 3.
Az űrlap kitöltése egyszerű, gyorsan végig tudsz menni rajta. Kérünk, hogy arra figyelj, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat.
Ha másnak szánod a képzést, akkor kérlek írd le a nevét és az e-mail címét is!
Pár percen belül levelet fogsz kapni a megadott e-mail címedre, ahová kiküldjük a díjbekérőt az utaláshoz szükséges adatokkal.
Ha azt az opciót választottad, hogy akkreditációval szeretnéd a képzést, a levélben megtalálod a szerződést, a tájékoztatót és az akkreditációs bejelentő elektronikus adatlapot.
A díj beérkezésekor visszaigazolást kapsz e-mailben, amiben megtalálod a vásárlásoddal kapcsolatos további részleteket.
A számlát automatikusan az általad megadott számlázási információk alapján generálja rendszerünk, ezért ügyelj rá, hogy helyesen és pontosan add meg az adataidat. Az elektronikus számlát ugyanúgy el tudod számolni a cégedben, mint bármilyen papíralapú számlát.
Ha felmerült benned bármilyen kérdés, amire ezen az oldalon nem kaptál választ, akkor írj nekünk e-mailt az iroda@mentalfocus.hu címre, vagy hívj minket a +36 70 635 3250 telefonszámon, hétfőtől péntekig 9:00-16:00 óra között.
Óraszáma: 30 ÓRA
JELENTKEZÉS FELTÉTELE:
Bármely pedagógus szakképzettség
Felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező a nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő munkakörben foglalkoztatottak (pl.: dajka, pedagógiai felügyelő, gyermek és ifjúságvédelmi felügyelő, pedagógiai asszisztens)
A 30 órás akkreditál képzés önálló online tananyagfeldolgozással (videós tananyagok, szakirodalom, saját élményű gyakorlás) és online csoportos kontaktórákkal vegyesen, kétféle ütemezésben valósulhatnak meg az alábbiak szerint:
8 hetes ütemezés esetén:
óvodapedagógusok, általános iskolában, gimnáziumban, szakgimnáziumban, szakiskolában, alapfokú művészeti iskolában, kollégiumban, pedagógiai szakszolgálati intézményben, pedagógiai-szakmai szolgáltatás nyújtó intézményben, többcélú intézményben dolgozó pedagógusok
A képzés végére a résztvevő
A tanúsítvány kiadásának feltétele: záródolgozat és önreflexió elkészítése és leadása a képzést követő 2. héten belül.
A 2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről, a 2011. évi CXII. Törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, valamint Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet előírásainak eleget téve ezúton tájékoztatjuk az Ön által megadott személyes adatok kezeléséről.
1. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének időpontjáig
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésbe való bekapcsolódás
Adatkezelés jogalapja: Képző jogos érdeke
Adatkezelés időtartama: Jelentkezési lap kitöltésének/képzési igény jelzésének napjától a Felnőttképzési szerződéskötés napjáig, illetve visszavonásig.
Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy legmagasabb iskolai végzettségével, szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével kapcsolatosak.
2. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig**
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésen való részvétel és utókövetés
Adatkezelés jogalapja: Jogszabályi felhatalmazás (2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről 21.§)
Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig.
Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten, illetve jelen dokumentumon szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével és a képzés elvégzésével, illetve a képzés elvégzése hiányában a képzésből történő kilépésével, a képzés során történő értékelésével és minősítésével, a képzéssel összefüggő fizetési kötelezettségeivel és az igénybe vett képzési hitellel kapcsolatosak.
– Az adatok statisztikai célra felhasználhatók és statisztikai célú felhasználásra személyazonosításra alkalmatlan módon átadhatók, továbbá a Központi Statisztikai Hivatal részére statisztikai célra egyedi azonosításra alkalmas módon térítésmentesen átadhatók és felhasználhatók.
** Az adatkezelés jogszabályi kötelezettség, nem választható, ha nem járul hozzá adatai kezeléséhez, nem lehet képzésbe beiratkozni.
3. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától és az adatok keletkezésétől számított 8-ik év utolsó napja után
Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzés utókövetése, új képzési ajánlatok, képzésben résztvevők „garanciális” ügyintézése
Adatkezelés jogalapja: Felnőttképző jogos érdeke
Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napja után – visszavonásig.
Adatok köre: 1-es és 2-es pontban szereplő személyes adatok.
Adatai részünkre történő átadásával/megküldésével hozzájárul azok fentiek szerinti kezeléséhez. Hozzájárulását bármikor módosíthatja, visszavonhatja az 1. és 3. pont esetében.